Székfoglaló

2012.03.13 19:03

A western lovassport népszerűsítésére, valamint a western stílust kedvelők összefogására megalakult a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Lovas Szövetség Westernlovas Szakága, melynek elnökeként szeretnék eleget tenni a kérésnek, miszerint írjak pár mondatot bemutatkozás gyanánt.

A nevem Szappanos Zita, 1988-ban születtem Szolnokon. Családom egyáltalán nem „lovas”, én mégis rajongtam (és rajongok még ma is) ezekért az állatokért. Meglehetősen későn, 2002-ben kerültem közelebbi kapcsolatba a lovakkal, ekkor kezdtem el lovagolni is Haluska Andrásnál, akinek köszönhetően lehetőségem nyílt a lóval való ismerkedésre, lovaglásra, kapcsolatépítésre, tanulásra. Kezdetben csak szabadidős tevékenységként, „örömködős” jelleggel lovagoltam, később azonban a western stílussal is kezdtem megismerkedni. Több western kurzusra is ellátogattunk, András lovait is ilyen stílusban kezdtük lovagolni.

Az előrelépést Tóth Lajos western tréner megismerése jelentette. Lajosnál rengeteget tanultam, megtapasztaltam a western szépségét, a belovaglás nehézségeit. Tőle vásároltam meg első lovamat, Horkát is, akitől szintén rengeteget tanultam és tanulok még ma is. Vele szeretnék versenyezni is, valamint ő a sport népszerűsítése érdekében a legfontosabb segítségem, bár szerencsémre jelenleg több ló is rendelkezésemre áll.

A Szent István Egyetem Mezőgazdasági mérnök hallgatójaként végeztem, jelenleg pedig Takarmányozási és Takarmánybiztonsági mérnökként tanulok ugyanitt, mesterképzésen. Lovas téren is próbáltam (próbálok) képzettséget szerezni, így 2010-ben kaptam meg másoddiplomámat, mellyel megszereztem a Lovastanár és szervező címet, valamint jelenleg is tanulok a western lovasedző cím megszerzéséért.

Célom a lovaglás népszerűsítése, ezen belül is a western lovasok számának növelése, a minőségi westernlovaglás terjesztése. Ezen törekvéseknek a Szandaszőlősi Lovasudvar Sportegyesület ad helyszínt, fogja össze lovasainkat és lovainkat.

Egyesületünk pozitív példának bizonyult a lovassportok „egymást segítő, békés együttélésére”, hiszen mind a western, mind a fogathajtás, díjugratás és díjlovaglás szerelmesei megtalálhatóak nálunk. Egyre ügyesebb és rutinosabb, valamint egyre képzettebb lovaink és lovasaink számos versenyen és képzésen vettek és vesznek részt.